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Upper eyelid surgery

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The upper eyelid surgery can restore more youthful appearance. Drooping eyelids, hanging eyelids are corrected. Upper eyelids, hanging over the eyelashes impression a weary, which can be corrected surgically.

Previously should be reviewed however, if not by sagging brewing the upper eyelid has settled, also should be clarified before medical doctor, if not a kidney, heart or thyroid disease and also exists. A fatty tissue to protect of the eye exists in the Interior of the eye socket. This fatty tissue can get out in some cases below the eyeball. In this so-called bags under the eyes, therefore the fat must be separated.

The visible part of the eye is greater after the recent eyelid surgery (removal of excess skin and any fat on the upper eyelid). The lids are covered in the eyelid of the orbital muscle, therefore must be also a part of this muscle fibers during this procedure be removed, to achieve a longer-lasting success.

Despite the carried out mostly as an outpatient operation a careful technique must apply, to produce no eyelid Eversion. In difficult cases, it makes more sense to carry a side Kanthoplastik, this means that the lower eyelid is laterally fixed on the periosteum of the orbit. The aesthetic result is usually very satisfactory by the continual refinement of the surgical technique and brings a fresher and restore appearance for the patient for many years.

Price - cost in euro: 

1200 - 2000

conclusion: 

operation typelocal anesthesia
surgery durationapprox. 1-2 hours, depending on the experience much less
hospitalizationrecommended 1-3 days
medication4 days drugs against possible infection after the surgery
working capacityAfter approx. 10-14 days
scarsbarely visible, Fädenentfernung after about 1 week of Narbencreme after about 1-2 weeks for several months
durabilityApprox. 10 years
successvisible after about 3 months
repeatin several years
risksNone if cuts are used correctly and not too much fat removed was

Advisor: 

Before of the operation:

  • at least 10 days before the smoking set
  • blood-clotting medicines no longer occupy approximately 2 weeks prior to surgery

after surgery:

  • 8 Days wearing of a pair of sunglasses just after surgery to avoid exposure to sunlight
  • then recommended sunglasses to further protection for about 2 months
  • 2 weeks on the back with an increased top sleep
  • existing ice glasses, otherwise cold compresses, set in the early days often, but never directly on the skin
  • If make-up should be absolutely necessary, exert a pull on the skin of the eye never
  • wear contact lenses for 2 weeks not
  • approx. 2 weeks no effort, no sports
  • the eyes after the surgery can be not quite connected, practice patience, in most cases, this is a current natural response to this intervention
  • television and read as far as possible in the first few days avoid
  • hair can be washed after 4 - 5 days
  • 2 - 3 weeks no sports or heavy lifting and carrying
  • rub in the eyes

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Kommentare

Tuesday, November 18, 2014 - 18:13
SaskiaWien

Hi Manni,

ja das geht teilweise in Absprache mit dem Arzt :). Ich hatte auch eine krumme Nasenscheidewand und mir dabei gleich meine schiefe Nase ästhetisch begradigen lassen. Die Rechnung war dann nur noch 60 des ursprünglichen Preis!

Allerdings war ich zuerst beim Plastischen Chirurgen und der hat mit dann zum HNO geschickt, der dann wiederum bei der OP mit dabei war. Bei der OP waren dann tatsächlich beide Ärzte dabei. Das Ergbnis war super und der Preis auch top.

Viel Glück Saskia

Comment count: 4
Thursday, January 18, 2018 - 21:17
Mikail_23

Hi,

am Anfang kann man das echt schlecht einschätzen, ob die Nase gebrochen oder nur geschwollen ist. und ich wollte erstmal direkt in die Klinik und feststellen lassen was los ist. Da hilft nur Röntgen und ein Blick vom Facharzt, ob die Nasenscheidewand noch ok ist Die Nasenscheidewand kann zusammen mit der äußeren knöchernen Nase brechen oder auch bei Gewalteinwirkung auf den beweglichen Teil der äußeren Nase ganz allein gestaucht werden. Das kann man selbst nicht feststellen, außer der Bruch ist offensichtlich.
Ich war mir unsicher und wollte einfach nur schnell Hilfe in der Klinik haben. Im Nachhinein wäre es besser gewesen gleich zu einem HNO zu gehen, der auch ästhetische OPs anbietet und das dann über die gesetzliche Krankenkasse abrechnen lassen.
Grüße Mikail

Comment count: 9
Monday, March 10, 2014 - 21:55
isabella

Hallo Anton,
ich hatte das gleiche vor 1 Jahr und würde es so nie wieder machen lassen. Vor allem jeder in Deinem Umfeld sieht was los ist, das kann man ja nicht über Monate verstecken. Mein Chirurg für die Nachkorrektur hat mir erklärt, dass die OPs so mit Eigenfett-unterspritzung sehr schwierig sind und man nie sicher sein kann, wie das Ergebnis genau sein wird.

Manche Fettzellen überleben den Eingriff nicht und so entstehen dann unschöne Unebenheiten. Wenns schon eigenes Gewebe sein soll kannst ja für die Nachkorrektur nach Eigenfett Transplantation fragen.

GLG und viel Glück
Isabella

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Monday, June 23, 2014 - 23:24
Furina12

Hi Eloise,
hast Du Dir die komplette Geschichte Deiner Freundin mal erzählen lassen? Die Therapie muss immer von einem spezialisierten Neurologen begleitet werden, was wiederum bedeutet, dass die Behandlung nur in wenigen Kliniken möglich ist und da dann vermutlich die Wartezeit entsprechend.

Zudem muss bei Dir auch die chronische Migräne nach den Voraussetzungen diagnostiziert werden. Dann spritzt Dir der Arzt nach einem festgelegten Schema das Botox ein, da hat man nur einen minimalen Spielraum. Ich würde mich nicht darauf verlassen, dass alles so klappt wie Du Dir das vorstellt, aber ich bin gespannt.
GLG
Furina

Comment count: 2
Monday, April 14, 2014 - 23:18
mina33

Hi Mara,
ganz klar Hyaluronsäure... Wirkt toll, wenn der Arzt der es spritzt sich damit auskennt. Bei Fehlern kann man ein Gegenmittel spritzen. Außerdem ist Hyaluronsäure ein wichtiger Bestandteil im Körper, z.B. im Bindegewebe.
VG
Mina

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