Aktuelle Themen

Wrinkle smoothing and modeling with hyaluronic acid

Theme: 

Hyaluronic acid in the body is subject to a permanent renewal process that decreases with increasing age. The hyaluronic acid serves as a storage of moisture in the skin and is a clear liquid which is obtained and partially brought forward the collagen from Rooster Combs (or from a specific sugar connection). While the doctor simply populates the areas with the gel in the cheeks or Chin. The hyaluronic acid gel is injected with a very thin needle under the skin and then immediately distributed by gently massaging.

Hyaluronsäurepräparate also be used in addition to the Wrinkels to modeling the lips or face. The result is usually 6-12 months.

New preparations are based on non-animal, (NASHA) for large-scale use, E.g. to form the curves of the buttocks. Eskönnen skin roughness are compensated the inserted hyaluronic acid gel can fill very large volumes with a shelf life of only a few years.

In another case the HA molecules are with UV light broken up, massaged into the skin, and then treated with an infrared cold light surface laser, the massed a Hyaluronsäurebruchstücke in the skin supposedly once again respond to macromolecules and the effect on several weeks will be extended. There is no proof of medical and chemical for this procedure so far. The effect of laser light on the hyaluronic acid is not occupied. A similar procedure with enzymatically split HA molecule is questionable, because here, stabilizers and preservatives are added.

When non-animal (from bacteria) derived hyaluronic acid-based products, no tests are necessary advance because it contains no animal proteins and thus allergic reactions are excluded. But allergic reactions can occur with products on the basis of hyaluronic acid from Rooster Combs.

More and more cosmetics companies use hyaluronic acid in their products. Because the pure form is however poorly absorbed by the skin, fragments can be used by hyaluronic acid. This components referred to HAF have lower molecular weight, making the single fragments can better penetrate the skin. There, they increase the cell's own production of Hyaluron(säure) by it docked to the receptors on the cells (CD44).

Price - cost in euro: 

500 - 1200

conclusion: 

Operation kind

Coating up with loakler anaesthesia. Modeling with General anesthesia

Operation duration

Coating 30 min to 1 h. Modeling approx. 1 h

HospitalizationCoating-, modeling 1 day

Care

1 - 2 Weeks no sauna or Sun/solarium

Result

Usually very well

Ability to work

NAC approx. 1 week

Risks

  • Redness
  • Itching
  • Swelling
  • Infections

Durability

NASHA lasts up to 3 years modeling

Health insurance

No support

Advisor: 

After the surgery:

  • 1 - 2 Weeks no sauna or Sun/solarium

Google Anzeige

Kommentare

Thursday, November 14, 2013 - 21:26
Kathrina
ganz lieben Dank für Deine Erklärung. Ich denke ich suche mir im Frühjahr eine der gesünderen und weniger lang anhaltenden Methoden aus. Aber mal schaun vielleicht wird mir ein Winter ohne Solarium auch erstmal weiterhelfen :) Liebe Grüße, Kathi
Comment count: 3
Wednesday, March 12, 2014 - 22:06
mentos

Also ich kann davon nur abraten, die Muttermale selbst zu entfernen. Ich habe mit eines am linken Unterarm mit einem Skalpell wegschnippeln wollen. Das Ding war so gross wie ein halber Daumennagel. Ich hab über 10 Minuten ohne Betäubung gebraucht um das Muttermal zu zerschneiden und dann die kleinen Hautstückchen abzuschneiden. Nach über einem Jahr sollte die Narbenheilung abgeschlossen sein, aber an der Stelle w das Muttermal war habe ich jetzt eine flächige rote Narbe. Ist auch nicht wirklich schöner ...
Viele Grüße
mentos

Comment count: 5
Wednesday, February 12, 2014 - 21:30
Valentina94

also ich würde sagen, dass ist Geschmackssache. Meine Meinung: Lass Dir zuerst mal ein Permanent-Makeup machen. Das hält ohne Auffrischung maximal 3 - 4 Jahre, meist eh deutlich kürzer. So kannst Du Dir das später immer noch überlegen. Ein Tattoo verblasst deutlich langsamer und geht nicht mehr von allein weg. Wenn Du das Tattoo entfernen willst musst Du mit einem Laser ran und dann wächst da wahrscheinlich gar nichts mehr ...
LG Val

Comment count: 1
Tuesday, July 29, 2014 - 12:57
Danja21

Hallo zusammen

Apropos Cremes und Peelings, so teuer ist Lasern auch nicht und man hat schneller ein Ergebnis. Meine Schwester ist Dermatologin und bietet auch ästhetische Laser OPs an. Ich habe mir von ihr meine ersten Altersflecken auf dem Handrücken mit dem Laser entfernen lassen. Mit lokaler Anästhesie ist der Eingriff gar nicht schlimm. Danach gut kühlen und zwei Monate nicht mehr unnötig in die Sonne (Ich hab ein Pflaster drauf). Das Ergebnis ist perfekt.

Klar kann man den Prozess nicht aufhalten, aber man kann so alles noch ein bisschen nach hinten schieben :)

Comment count: 10
Monday, January 13, 2014 - 23:27
sofieN

Die Behandlungsmethoden hängen ab vom Narbentyp, dem Alter der Narbe sowie der Person, der Hautbeschaffenheit und der Ausdehnung ab. Aber für alle Narbentypen gibt es eine passende Lösung, die der Arzt bewerten kann:). Am Ende wird es vermutlich auf eine Operation rauslaufen, die mit Narbencremes noch lange behandelt wird. Details würde ich aber mit einem Plastischen Chirurgen klären, der auf das Gebiet spezialisiert ist.
LG sofie

Comment count: 1